Sunday 27 January 2013

Diriku tidak begitu istimewa... ^^

Bismillahhirrahmahhhirrahhim...
Assalamualaikum....
Apa khabar kawan2 ku sayangi..
Alhamdulillah...
Disini Ana sihat walafiat.... ^^

ah...
nak cerita tentang apa yaaa...
hohooooo.

okkk.
cerita tentang diri saya...hihiiii
sebelum ni saya ade buat update EAMIE
baiklah...
Anda boleh panggil saya "Eamie"...
di sekolah n politeknik semua panggil saya "Eamie" atau "Amy"
manakala di rumah saya dan saudara mara semua panggil saya "shasha" atau "Tasya"
alhamdulillah...saya bersyukur padamu ya allah..
telah beri nama yang cukup unik.... ^^

macam mana saya boleh jadi PEKAK atau DEAF???
masa sejak kecil saya berusia 8 @ 9tahun.
saya demam panas(teruk) dan bawa pi ke hospital masuk WAD..
sejak tu saya sah menjadi DEAF...
kerana saya demam panas..
tapi saya bersyukur kerana saya masih meneruskan hidup walau apa pun banyak sangat cabaran nya...
oleh tu saya sentiasa bersyukur padamu Ya Allah..
dan saya sentiasa ingat kan Allah...
kerana Allah sentiasa ade disisi kita.... ^^

tapi ingat ibubapa kita....
Saya sangat bersyukur kerana mak ayah saya sanggup terima seadaannya..
dan sanggup menjaga anak kurang kelain upaya seperti saya...
Mak ayahh tak jemu m'didik saya sejak kecil sampai lah sekarang..

Ya Allah..
Ampuilah dosa-dosaku dan dosa ayah serta ibuku, dan kasihilah mereka sebagaimana kasih mereka padaku sewaktu aku masih kecil...
amin...

Mak ayah saya kata sejak kecil saya bercakap lambat..
tidak banyak cakap dan kuat pendiam..
tapi sekarang saya sudah pandai bercakap dengan kawan2 dan saudara-mara..
suka buat orang ketawa...kerana saya nak tengok semua orang happy walau semuanya ade sebaliknya kan...huhuu


Alhamdulillah...
terimakasih kepada ayah saya kerana dia lah ajar saya latih bercakap...
ajar saya membace al-quran...
saya sentiasa tanya ayahh jika saya tidak tahu apa masud perkataan nya...
sentiasa doakan ibubapa kita jika mereka masih hidup...
syukur alhamdulillah.....
^^
okkkk

seterusnya....
pasal adik-beradik plak..
Saya anak bongsu daripada 3orang(seorg meninggal dunia)
Saya ade kakak Sulong..
sudah berkhawin dan sudah ade 2orang anak...
kakak long saya seorg deaf jugak macam saya....
tapi dia fasih bercakap daripada saya..huhuuu
seorg anak buah sulong perempuan normal..
manakala
Anak buah last pun anak lelaki deaf jgak...
Abang ipar saya plakk Deaf jugak...

Saya ade ABANG tapi sudah meninggal dunia...(al-Fatihah)
sejak dia meninggal dunia berusia 17tahun manakala saya sejak kecil berusia 7tahun...
saya dengan arwah abang jarak umur 10tahun..
manakala kak long jaraknya 20tahun...
Arwah Abang satu2nya normal....
tapi dia sdah pergi awal....
semoga arwah abang bertemu arwah tok wan(nenek saya meninggal dunia pada 22 januari 2011)
dan bersama org2 yg soleh n solehah...amin.....


sentiasa bersyukur padamu ya allah...

terimakasih mak ayah kerana menjaga anak manja... ^^

bersama kak long n anak2 kak long.

Al-Fatihah untuk arwah abangku tersayang...

keluarga kak long...


kawan2...
syukran ya kerana sudi membace kat sini...
hihihiiiii
apa2 pun...
sampai disini je la..
Waalaikumsalam...
^^

No comments:

Post a Comment